magazine issue 02/ 2015

العدد 02/ 2015

banner
banner

Beijing

banner

San Francisco

The very first Dubai Design Week, a city-wide event aimed at putting Dubai on the map as emerging design capital of the world, will take place from 26 to 31 October 2015.
Established by the Art Dubai Group, in partnership with Dubai Design District (d3) and the Dubai Design and Fashion Council, the week represents a key milestone in Dubai’s journey towards achieving global recognition as a design hub. The event has born out of the highly successful Dubai Design Days, of which Audi is a long-time sponsor.

Held under the patronage of Her Highness Sheikha Latifa bint Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Vice Chairman of Dubai Culture and Arts Authority, Dubai Design Week will offer a full schedule of cultural events, exhibitions and launches, which will bring both local and international design professionals and thought leaders to the Middle East to discover regional talent. The event will create an artistic dialogue of varying perceptions of design into a space to be discussed, admired, or even challenged by colleagues, peers and design aficionados.
“As this is the inaugural Dubai Design Week we have a unique opportunity to implement initiatives which will not only showcase the rich design of the region but will also evolve with the event for years to come,” said Cyril Zammit, Head of Design, Art Dubai Group. We are collaborating with other Design Weeks from across the globe as part of an initiative which will highlight emerging talent from Beijing, Melbourne, Istanbul, San Francisco and Helsinki and will also have a regional alliance called ‘Abwab’ (Arabic for ‘doors’) which will showcase design around the theme of ‘games’ exploring the element of play in various cultures.”

The event will also for the first time include the Global Grad Show, a showcase of 10 of the most innovative university design programmes from around the world. The ideas being revealed include a new organic material that harnesses energy from body movement, a luxury yacht that cleans the ocean and a revolutionary construction technique inspired by silk worms.
This unique cultural exchange is intended to highlight Dubai’s role as a global design hub, and to provide an entry point into the worldwide design scene for both the local and international talents of tomorrow.

banner
banner

بكين

banner

سان فرانسيسكو

ينطلق 'أسبوع دبي للتصميم' بدورته الافتتاحية خلال الفترة الممتدّة بين 26 و31 أكتوبر 2015. ويهدف هذا الحدث المميّز الذي يقام في مختلف أنحاء المدينة إلى تعزيز مكانة دبي على خارطة عواصم العالم الرائدة في مجال التصميم.

تنظّم هذه الفعالية ‘مجموعة آرت دبي’ بالشراكة مع ‘حي دبي للتصميم’ (d3) و‘مجلس دبي للتصميم والأزياء’، وهي تقام على مدى أسبوع كامل وتشكّل حجر أساس في رحلة دبي نحو تحقيق التميّز والتقدير العالمي كمركز رئيسي للتصميم. ولقد تبلورت فكرة إطلاق هذه المناسبة على إثر النجاح الكبير الذي تشهده فعالية ‘أيام التصميم دبي’ التي ترتبط مع أودي بعلاقة طويلة حيث تقدّم الشركة دعمها ورعايتها لها.

يقام ‘أسبوع دبي للتصميم’ تحت الرعاية الكريمة لسمو الشيخة لطيفة بنت محمد بن راشد آل مكتوم، نائب رئيس مجلس إدارة ’هيئة دبي للثقافة والفنون‘. ويتضمّن الحدث برنامجاً متكاملاً من الفعاليات الثقافية والمعارض والمناسبات الخاصة للتعريف بالإبداعات الجديدة. كما سيتم من خلاله استضافة عدد من الأخصّائيين المحليين والعالميين في مجال التصميم وأصحاب الأفكار الريادية لاكتشاف المواهب الإقليمية المبدعة في منطقة الشرق الأوسط.

وستشكّل هذه المناسبة ما يشبه حواراً فنياً بين مختلف الأنماط المتعدّدة في عالم التصميم حيث تتوفر بيئة خاصّة يمكن من خلالها تعزيز الإبداع والابتكار عبر التعاون والتنافس بين الزملاء وعشّاق التصميم من مختلف الشرائح.

حول هذا الموضوع، قال سيريل زاميت، رئيس قسم التصميم في ‘مجموعة آرت دبي’: “مع إطلاق الدورة الافتتاحية من ‘أسبوع دبي للتصميم’ يتوفر لدينا فرصة فريدة من نوعها لاعتماد مبادرات لن تسهم فقط باستعراض التصاميم الغنية والرائعة في المنطقة، بل أيضاً يمكنها التطوّر أكثر مع مرور الوقت والمضي يداً بيد مع هذه الفعالية المناسبة للتألّق أكثر في السنوات القادمة.”

وأضاف: “نحن نتعاون مع عدد من أسابيع التصميم العالمية الأخرى كجزء من مبادرة من شأنها أن تلقي الضوء على بعض المهارات الناشئة من بكين، ملبورن، إسطنبول، سان فرانسيسكو وهلسنكي. كما سيكون هناك مبادرة تعاونية إقليمية تحت اسم ‘أبواب’ سيتم من خلالها عرض التصاميم المتمحورة حول موضوع الألعاب لاستكشاف عنصر الترفيه والمرح في مختلف الثقافات والحضارات.”

إلى جانب هذا، تتضمّن هذه المناسبة وللمرّة الأولى ‘المعرض العالمي للابتكار في التصميم’ حيث ستقوم جامعات عالمية رائدة في مجال التصميم بالمشاركة عبر بعض المشاريع المميّزة لطلابها. ومن بين الأفكار الريادية التي تم الكشف عنها هناك مادة عضوية جديدة تستفيد من الطاقة الحركية التي يولّدها الجسم، إضافة إلى يخت فاخر يعمل على تنظيف المحيطات أثناء سفره، وكذلك تقنية إنشاءات ثورية مستوحاة من دودة الحرير.

يتمحور الهدف الأساسي من هذه التظاهرة الثقافية الفريدة في دبي حول تسليط الضوء على الدور المتميّزة للإمارة كمركز عالمي للتصميم وتوفير منصّة محترفة للمواهب المحلية والعالمية يمكنهم من خلالها الدخول إلى عالم التصميم من بابه الواسع.

Your browser it Outdated

To view this content you need to update your browser.
click the link below to upgrade.

Kind regards Audi Middle East

Update now